FAQ

Nejdůležitější informace

Jak dlouho budu muset nosit rovnátka?

Alignery je třeba nosit po celou dobu léčby 21 hodin denně, ve dne i v noci.

Co nesmím jíst s rovnátky?

Můžete jíst a pít všechno, ale nejprve musíte alignery vyjmout. S rovnátky v ústech můžete pít pouze studenou vodu.

Důležité je, abyste si po každém jídle vyčistili zuby a nasadili rovnátka zpět do úst.

Mohu žvýkat žvýkačku?

Ne, během doby, kdy máte rovnátka v ústech, nemůžete žvýkat. Před žvýkáním žvýkačky alignery vždy vyjměte.

Bolí mě zuby:

Během ortodontické léčby je normální, že vás zuby někdy bolí nebo se cítíte jinak než obvykle. Zejména po nasazení nových rovnátek nebo po změně tvaru mohou být zuby citlivější nebo aligner může být trochu těsný.

Pokud bolest přetrvává, obraťte se na svého lékaře.

Bolí mě rty:

Na začátku léčby, když začnete nosit rovnátka, je normální, že vás bolí rty nebo máte pocit bolesti, protože jsou v kontaktu s rovnátky, jazykem a tvářemi. Když budete mít pocit ostrých hran v ústech kvůli alignerům, musíte se spojit se svým lékařem, aby mohl ostré hrany vyhladit.

Mohu s rovnátky kouřit?

S rovnátky v ústech není možné kouřit. To nedoporučujeme.

Mohu si rovnátka vyměnit dříve?

Ne, to nelze. Aby byla léčba účinná, musíte dodržovat léčebný plán, který vám poskytne váš lékař a my.

Potřebuji k léčbě attachmenty?

Ve většině případů potřebujete k upevnění zubů do správné polohy attachmenty. Každý případ je však jiný. Na druhou stranu, pokud attachmenty potřebujete, nejsou v ústech příliš vidět. Attachmenty jsou malé tečky lepidla, které mají stejnou barvu jako vaše zuby. Pro ostatní lidi tedy nejsou nijak nápadné.

Budu po léčbě potřebovat další rovnátka?

Je možné, že po úvodní léčbě budete potřebovat nová rovnátka. Neznamená to, že další rovnátka budete potřebovat vždy, ale někdy mohou být zapotřebí k provedení posledních úprav a vylepšení výsledku. Rozhodnutí však učiníte společně se svým lékařem.

Proč mé alignery žloutnou/bělají?

Naše fólie vysoce odolné vůči pigmentům. Rovnátka nosíte 21 hodin denně. Během této doby máte v ústech sliny, jíte a pijete, což může způsobit mírnou změnu barvy na žlutou/bílou, kterou lze pozorovat pouze když nemáte rovnátka v ústech. Abyste tomu zabránili, je velmi důležité dbát na to, abyste nejedli potraviny a nepili nápoje s barvivy, které mohou změnu barvy urychlit. S rovnátky v ústech nekuřte. Naše rada zní: po jídle a pití vždy vyčistěte zuby i alignery.

Budu po změně tvaru aligneru něco cítit?

Je možné, že po změně tvaru pocítíte větší tlak na zuby. Bude to trvat jen několik hodin.

Je normální, když po výměně alignerů za další v řadě nic necítím?

Je to možné, každý člověk a každá ústa mohou reagovat jinak. Takže když nic necítíte, neznamená to, že by vaše alignery nefungovaly správně.

Je normální, že po boostu aligneru nic necítím?

Každý člověk reaguje jinak. Pokud nic necítíte, neznamená to, že by boost nefungoval.

Můj aligner má ostrou hranu:

Někdy se může stát, že váš aligner má ostrou hranu. Stačí kontaktovat vašeho lékaře a ten ostré hrany odstraní.

Můj aligner je prasklý, co mohu dělat?

Musíte kontaktovat svého lékaře. Prasklý aligner nebude správně plnit svou funci a je třeba jej co nejdříve vyměnit.

Dokud prasklý aligner nenahradíte, můžete se také vrátit k v pořadí předchozímu aligneru, nebo můžete použít další v pořadí, jestliže je téměř čas k výměně. Ale nejlepší, co můžete udělat, je kontaktovat svého lékaře a probrat možnosti.

Můj aligner je rozbitý nebo ztracený:

Obraťte se prosím na svého lékaře, abyste zjistili, jaké jsou pro vás nejlepší kroky. Každá léčba je specifická a někdy existují různé možnosti vyřešení problému.

Jestliže se nemůžete dostat do kontaktu se svým lékařem, můžete se vrátit k předchozímu aligneru a jednoduše jej vyměnit. Můžete také použít další v pořadí, nastal-li téměř čas k výměně.

Mohu změnit tvar aligneru bez použití aplikace?

Pokud se vyskytnou problémy s připojením mezi aplikací a boosterem, můžete alternativně změnit tvar i bez aplikace.

Podívejte se na naše instruktážní video zde.

Máte-li jakékoli další dotazy, obraťte se na tým ClearX.

Co mám dělat s boosterem po ukončení léčby?

Abyste nám pomohli snížit množství elektronického a plastového odpadu a neznečišťovali tak životní prostředí, po ukončení léčby můžete booster i použité alignery vrátit svému ošetřujícímu lékaři.


Kontakt

česky

+420 799 79 49 79

info@pruhlednarovnatka.cz

anglicky, německy


+49 173 40 34 928

info@clearxaligners.com

www.kline-europe.com/clearx